Op de wachtlijst voor een sociale woning? Inloopmoment op vrijdag 19 april

Sta jij op de wachtlijst voor een sociale woning? Dan moet je jouw inschrijving verplicht digitaal bevestigen. We voorzien een moment om je te helpen.

Tijdig je inschrijving digitaal bevestigen

Sinds januari 2024 is het Centraal Inschrijvingsregister (CIR) voor sociale woningen in Vlaanderen actief. Met de introductie van een digitaal systeem om op de wachtlijst voor sociale woningen te komen, betekent dat meteen ook het einde voor de inschrijvingen op papier.

Als je al op de wachtlijst stond voor een sociale woning, ontvang je na 27 maart een brief van de Woonboog met de vraag om je inschrijving online te actualiseren en te valideren. Na ontvangst van de brief heb je 30 dagen de tijd om dit in orde te brengen, zodat je ingeschreven blijft op de wachtlijst. Dit is verplicht.

Wat als je jouw inschrijving niet bevestigt? Dan sta je niet meer op de wachtlijst. Je kan geen sociale woning huren. Als je een huurpremie krijgt, verlies je die ook.

Stappenplan

Stap 1

Om toegang te krijgen tot het Centraal Inschrijvingsregister, log je in op het platform via de Itsme-app of met je ID-kaart en pincode. Als je liever niet met Itsme werkt, kan je ook inloggen met een kaartlezer.

Zorg ervoor dat je de juiste pincode van je ID-kaart kent. Als je die bent vergeten, kan je een nieuwe code online of telefonisch aanvragen op de dienst burgerzaken. Je kan deze stap nu al uitvoeren.

Stap 2

Bevestig je dossier in het platform en upload indien nodig de vereiste documenten.

Hulp nodig?

Inloopmoment op vrijdag 19 april

Kijk op www.vlaanderen.be/sociaalhuren of kom langs op het inloopmoment op vrijdag 19 april tussen 9 en 12 uur in de bibliotheek, Sint-Bavostraat 3. De medewerkers van het Digipunt en de dienst Wonen & Energie helpen je dan verder.

Voor specifieke vragen kan je contact opnemen met de Woonboog via 014 40 11 04 of kandidaat@woonboog.be of de Dienst Wonen & Energie via 014 44 33 95 of wonen@stadsregioturnhout.be.

PIN- en PUK-code van jouw identiteitskaart

Ken je jouw PIN-code niet meer of wil je jouw PIN-code deblokkeren (drie keer een foute code ingegeven), dan kan je met jouw PUK-code (brief) op het gemeentehuis een nieuwe PIN-code aanmaken op afspraak bij de dienst burgerzaken. Dat kan online via
www.oud-turnhout.be/afspraak of telefonisch via het nummer 014 46 22 21.

Heb je geen PUK-code meer? Vraag die eerst online aan via www.oud-turnhout.be/nieuwe-pin-puk-code-identiteitskaarten of contacteer de dienst burgerzaken.

Gepubliceerd op maandag 18 mrt 2024 om 09:15